Etiquetas

jueves, 27 de octubre de 2011

O sole mio - Darren Hayes & Luciano Pavarotti

Hi ha milions de coses que m'emocionen, que hem fan sentir, que hem produeixen diferents sentiments. Hem poden fer sentir bé, malament, enfadat, content, sorprès, etc...

L'altre dia, vaig veure a la tele un aspirant a cantant que cantava la famosa cançó napolitana "O sole mio". Ja l'havia escoltada abans, però hem va picar la curiositat i vaig voler escoltar-la de nou. Vaig buscar a youtube la cançó, i em vaig trobar amb aquesta maravilla, una versió genial d'aquesta fantàstica composició, que es va dur a terme al concert "Pavarotti and friends" l'any 1994, per Luciano Pavarotti juntament amb Darren Hayes i un nombrós grup de joves, que crec, que és el que li dona el toc d'emoció que fa que m'agradi tant.

La lletra es de Giovanni Capurro i la melodia d'Eduardo di Capua. Aquesta cançó parla del sol, astre que ens dona llum i calor dia a dia. Possiblement penseu que es estrany dedicar una cançó al sol, però això m'ha fet pensar: crec que el que el senyor Capurro pretenia al escriure la cançó, era donar importància a les petites coses de la vida, a les que no fem gaire cas, ni les donem molta importància, però que realment son molt importants en la nostra vida, fins i tot jo diria que són essencials.

Us deixo amb el vídeo d'aquesta magnífica versió de "O sole mio", que m'ha deixat els pels de punta, sobretot la part en que tots els joves canten a l'unison. També, m'agradaria donar les gràcies a Luciano Pavarotti per aquest moment (i tants altres) que ens ha regalat abans de deixar-nos. Luciano, el sol ja es teu.


Che bella cosa e' na jurnata'e'sole
n'aria serena doppo na tempesta
pe'll'aria fresca pare gia' na festa
che bella cosa na jurnata'e sole.
Ma n'atu sole
cchiu' bello, oi ne'
'o sole mio sta nfronte a te!
'o sole, o sole mio
sta nfronte a te...
sta nfronte a te.
Luceno 'e llastre d'a fenesta toia;
'na lavannara canta e se ne vanta
e pe' tramente torce, spanne e canta
luceno'e llastre d'a fenesta toia.
Ma n'atu sole
cchiu' bello, oi ne'
'o sole mio sta nfronte a te!
'o sole o sole mio
sta nfronte a te...
sta nfronte a te.
Quanno fa notte e 'o sole se ne scenne
me vene quase 'na malincunia;
sott' a fenesta toia restarria
quando fa notte e 'o sole se ne scenne.
Ma n'atu sole
cchiu' bello, oi ne'
'o sole mio sta nfronte a te!
'o sole o sole mio
sta nfronte a te...
sta nfronte a te.

No hay comentarios:

Publicar un comentario